سایت بابیمار - RoseMD
تهران، جنت آباد جنوبی، نبش اول غربی، پلاک ۲۰، واحد ۳
b a b i m a r . i r

سایت بابیمار

بستر ارائه خدمات آنلاین به بیماران

سایت بابیمار برای ارتباط سریع‌تر، ساده‌تر و بهتر بین پزشک و بیمار ساخته شده است. تمام امکانات این سایت برای پزشکان رایگان است.

مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین

مشاوره و ویزیت آنلاین ساده‌تر از همیشه

نوبت‌دهی آنلاین
نوبت‌دهی آنلاین

روی پروفایل شما و یکپارچه با نرم‌افزار مطب رز

پروفایل شخصی
پروفایل شخصی

پروفایل اختصاصی حرفه‌ای با ویژگی‌های استاندارد

چرا به ابزارهای آنلاین نیاز دارید؟

چون بیماران شما به آن‌ها نیاز دارند

واقعیت این است که پزشک و بیمار هردو به ابزارهایی مانند سایت شخصی، درگاه پرداخت، نوبت‌دهی آنلاین و مشاوره آنلاین نیاز دارند

به چه ابزارهای آنلاینی نیاز دارید؟

شما به ابزارهای آنلاینی نیاز دارید که کار شما را سبک و زندگی بیماران‌تان را آسان کنند:

با میزبانی رایگان ما
بدون دردسر و هزینه‌ی اضافی پرکتیس خود را به آخرین ابزارهای فناوری اطلاعات مجهز کنید تا زندگی شما و بیماران‌تان آسان شود
نوبت‌دهی و مشاوره آنلاین
نیاز به نوبت‌دهی و مشاوره آنلاین هرروز بیشتر می‌شود و احتمالا در آینده نزدیک جزو الزامات طبابت خواهند شد
سرمایه‌گذاری برای امروز و فردا
با مجهز کردن پرکتیس خود به ابزارهای آنلاین از پیشگامان امروز و مدعیان آینده خواهید بود
ابزارهای آنلاین در پلتفرم «بابیمار»

نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید؟

هیچ اشکالی ندارد! اگر می‌خواهید تازه شروع کنید یا قبلا کارهایی انجام داده‌اید با ما تماس بگیرید تا راهنمایی‌تان کنیم. مشاوره ما رایگان است حتی اگر مشتری ما نشوید 🙂
درخواست مشاوره
متنوع، موثر و رایگان

ابزارها و امکانات ارائه شده در

خبرتان می‌کنیم...

در خبرنامه ما ثبت نام کنید تا اولین کسی باشید که از افتتاح پلتفرم بابیمار مطلع شوید. در ضمن، برای اولین‌ها سورپرایز ویژه‌ای داریم 🙂

ابزارهای آنلاین: برای شما و بیماران

در باب اهمیت ابزارهای آنلاین برای پزشکان

امروزه بیماران و شاید همه‌ی ما ارزشی زیادی برای راحتی و سهولت دسترسی به خدمات قائل هستیم. اگر بخواهیم سری به آمار در کشورهای پیشرفته بزنیم، بررسی‌ها نشان می‌دهند که حدود ۵۱ درصد از بیماران راحتی و سهولت دستری به خدمات را مهم‌ترین عامل موثر بر تصمیم گیری در مورد خدمات درمانی و پزشکی خود می‌دانند. یعنی راحتی در این رده بندی بالاتر از پوشش بیمه‌ای و حتی کیفیت خدمات و مراقبت‌های درمانی جای می‌گیرد. لذا ما باید در مورد نوبت‌دهی نیز راحتی و سهولت دسترسی بیماران را بهبود بخشیم و این جاست که نوبت دهی آنلاین می‌تواند نقشی کلیدی داشته باشد.


آیا واقعا نوبت دهی آنلاین نیاز هست؟

اگر پرکتیس شما هنوز به سامانه نوبت دهی آنلاین مجهز نیست، دیگر وقت آن رسیده که این ابزار حیاتی را به وبسایت و پروفایل‌های آنلاین خود اضافه کنید. بیایید یکبار دیگر به آمارها نگاهی بیندازیم، بیش از ۸۰ درصد بیماران می‌گویند که ترجیح می‌دهند نوبت خود را به انتخاب خود و به صورت آنلاین رزرو کنند. با این حال بیشتر پرکتیس‌ها در ایران هنوز از به شکل موثر از سامانه‌های نوبت دهی آنلاین استفاده نمی‌کنند.

هرچند که رفتار و فرهنگ بیماران در ایران با کشورهای دیگر متفاوت است، ایرانی‌ها نیز با سرعت بالا به سمت استفاده‌ی تمام و کمال از خدمات آنلاین پیش می‌روند. همانطور که تاکسی‌های تلفنی در عرض ۱-۲ سال جای خود را به تاکسی‌های اینترنتی واگذار کردند، مطمئنا این تغییر وسیع در مورد خدمات پزشکی و درمانی نیز رخ خواهد داد. در عصر دیجیتالی شدن همه چیز، پرکتیس شما باید هرچه زودتر با تغییرات همراه شود.

ارائه خدمات نوبت دهی آنلاین نه تنها باعث راحتی بیماران شما می‌شود بلکه می‌تواند در کاهش بار کاری پرسنل مطب شما یاری دهنده باشد. نوبت دهی آنلاین چیزی بیشتر از یک راهکار خلاقانه و نوآورانه است، سرمایه گذاری روی این ابزار برای پرکتیس شما سودآور خواهد بود. در ادامه می‌خواهیم نگاهی به مزایای نوبت دهی آنلاین برای پرکتیس‌های پزشکی داشته باشیم.

۵ مزیت نوبت دهی آنلاین برای پرکتیس‌های پزشکی

پژوهش و بررسی خاصی در ایران روی نوبت دهی آنلاین صورت نگرفته است. البته پزشکان این مرز و بوم به خوبی با این مشکل آشنا هستند و تقریباً همیشه مجبورند از آمار کشورهای خارجی (به ویژه آمریکا) استفاده کنند. در این مقاله هم مجبور هستیم که به آمارهای خارجی استناد کنیم. هرچند که بررسی‌های اولیه‌ی ما نشان می‌دهد که حداقل در پایتخت وضعیت به آمارهای گفته شده در این مقاله نزدیک است. به هر حال نگارش برپایه‌ی شواهد همواره بهتر از صحبت‌های بی‌پایه و اساس است.

۱. بسیاری از بیماران ترجیح می‌دهند به صورت آنلاین وقت بگیرند

بدیهی است که برای نوبت گرفتن از پزشک، بیماران به سراغ ساده‌ترین راهکار می‌روند. در یک نظرسنجی، ۸۰ درصد از بیماران حاضر بودند فقط به خاطر فاکتور راحتی و سهولت، به سراغ پزشک دیگری بروند. نوبت دهی آنلاین جزو یکی از عواملی که باعث راحتی بیماران می‌شود. در واقع وقتی امکان دریافت نوبت آنلاین را برای بیماران خود در نظر می‌گیرید، به آن‌ها اجازه می‌دهید که هرجور راحت هستند برای خود برنامه ریزی کنند. 

مکالمه معمولی که بین بیمار و منشی برای ثبت یک نوبت اتفاق می‌افتد به این شکل است:

بیمار: می‌خواستم یک وقت بگیرم! نزدیک‌ترین وقتی که می‌تونید به من بدید، کی هست؟
منشی: دوشنبه هفته دیگه دو نوبت خالی داریم، ساعت ۵ و ساعت ۷
بیمار: دوشنبه امکانش رو ندارم. دیگه چه روزهایی می‌تونید بهم وقت بدید؟
منشی: چهارشنبه هفته دیگه، شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هفته‌ی بعدش هم نوبت خالی داریم.
بیمار: چهارشنبه چه ساعتی خالی هست؟
منشی: بگذارید بررسی کنم. چهارشنبه … ساعت ۴ تا ۶ می‌تونم بهتون نوبت بدم.
بیمار: …

و این داستان ادامه دارد تا بالاخره بیمار پرمشغله بتوانید ساعتی متناسب با برنامه‌ی روزانه‌اش پیدا کند. ولی سامانه‌های نوبت دهی آنلاین این مشکل را ندارند. بیمار می‌تواند به راحتی نوبت‌های خالی را مشاهده و یک ساعت مناسب را انتخاب کند. همه چیز به سهولت، سادگی و در اسرع وقت انجام می‌شوند.

مددجویان دوست دارند که حق انتخاب داشته باشند. در واقع …

۶۸ درصد از بیماران می‌گویند که بیشتر علاقه به انتخاب پزشکی دارند که به آن‌ها امکان ثبت، لغو و تغییر نوبت را به صورت آنلاین بدهد.

Accenture 2019 Digital Health Consumer Survey, US Results

این عدد نسبت به سال ۲۰۱۶ حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است. شاید در ایران آمار به همان سال ۲۰۱۶ آمریکا نزدیک‌تر باشد ولی واقعیت این است که ۵۸ درصد هم عددی کوچکی نیست.

به هر حال باید مدنظر داشته باشید که عده‌ای از هموطنان ما نوبت دهی آنلاین را ترجیح می‌دهند و مجهز نبودن پرکتیس شما به این قابلیت می‌تواند آن‌ها را از مراجعه به شما منصرف کند. پس بخشی از این دموگرافی را از دست می‌دهید. همچنین اگر مطب شما زنگ خور بالایی دارد و منشی مطب در تقلا برای جواب دادن به همه‌ی تماس‌ها است، نوبت دهی آنلاین می‌تواند نجات بخش باشد، تماس‌های تلفنی مطب را کاهش داده و به منشی اجازه دهد روی کارهای مهم‌تر (مثل هدایت بیماران و حسابداری) تمرکز کند.

۲. سامانه نوبت دهی آنلاین ۲۴/۷ فعال است

مددجویانی که در ساعات کاری مطب شما مشغول به کار یا فعالیت‌های دیگر هستند، شاید فرصت نداشته باشند با مطب شما تماس گرفته و نوبت بگیرند. شاید فرصت داشته باشند ولی به دلیل مشغله فکری فراموش کنند که با شما تماس بگیرند. نوبت دهی آنلاین به بیماران اجازه می‌دهند که هر زمانی که دلشان خواست (حتی زمان‌های خارج از ساعات کاری پرکتیس شما) نوبت خود را تعیین کنند.

ما در پلتفرم رز وبسایتی حرفه‌ای به شما ارائه می‌کنیم که به قابلیت نوبت دهی آنلاین مجهز است. تمامی نوبت‌هایی که به صورت آنلاین در وبسایت شما ثبت می‌شوند، به طور مستقیم در نرم افزار مدیریت مطب رز که روی سیستم شما و منشی مطب نصب است، ارسال می‌شود. به این ترتیب به سادگی می‌توانید امکان نوبت دهی آنلاین را به بیماران خود ارائه دهید و نوبت‌های آنلاین پرکتیس خود را منظم و مرتب روی سیستم مطب دریافت کنید؛ به سادگی و بدون نیاز به هیچ نرم افزار اضافه‌ای.

یکی از شرکت‌های خارجی ارائه دهنده‌ی سامانه‌های نوبت دهی آنلاین بررسی جالبی انجام داده بود:

بیش از یک‌سوم (حدود ۳۵ درصد) بیماران در خارج از ساعات اداری معمول (۸ صبح تا ۵ عصر) برای دریافت نوبت اقدام کرده بودند.

PatientPop data, analysis of live practices, June-August 2019

پس امکان دریافت نوبت در خارج از ساعات اداری و انعطاف پذیری پرکتیس شما برای تعیین زمان ویزیت، برای بیماری از بیماران بسیار دلچسب و رضایت‌بخش خواهد بود.

امروزه بیشتر پزشکان با تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر ارتقای کسب و کار خود آشنا هستند. هدف یک کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ موفق آوردن مددجویان به سایت شما است. حال اگر بیمار بتواند در همان سایت به سادگی وقت مراجعه‌اش را مشخص کند، مددجوی سابق به بیمار شما تبدیل خواهد شد. پس نوبت دهی آنلاین می‌تواند برگ برنده‌ی شما در جذب بیماران به صورت دیجیتال و آنلاین باشد.

۳. نوبت دهی آنلاین نوبت‌های خالی شما را پر می‌کند

سامانه‌های تعیین وقت آنلاین می‌توانند به پر کردن وقت‌های خالی برنامه‌ی شما کمک کنند. این شرایط برد-برد به رشد پرکتیس شما و همچنین افزایش رضایت بیماران می‌انجامد.

بیایید نگاهی به یک آمار جالب داشته باشیم:

در ۱۵ شهر بزرگ ایالات متحده آمریکا، به طور متوسط ۲۴ روز طول می‌کشد تا یک بیمار جدید از پزشک برای اولین بار نوبت بگیرد.

2017 Survey of Physician Appointment Wait Times and … , Merritt Hawkins

جالب‌تر این که آمارهای منتشر شده از سوی یکی از سامانه‌های نوبت دهی آنلاین در آمریکا نشان می‌دهد که همین زمان برای پرکتیس‌های مجهز به تعیین وقت آنلاین حدود ۵ تا ۸ روز است. این مقایسه با در نظر گرفتن پرکتیس‌هایی با میزان مراجعات یکسان است.

بیماران به کمک سامانه‌های نوبت دهی آنلاین می‌توانند سریع‌تر شما را ملاقات کنند و این به خاطر امکان نمایش زنده‌ی تغییرات در برنامه‌ی کاری و نوبت‌های کنسل شده است. این مسئله‌ی مهمی است چرا که پژوهش‌ها نشان می‌دهد بیماران جدیدی که بیش از یک ماه برای ملاقات با پزشک صبر می‌کنند با احتمال دوبرابر نسبت به کسانی که نوبت‌شان در همان یک هفته جاری است، نوبت ملاقات خود را لغو می‌کنند.

۴. نوبت دهی آنلاین باری از دوش منشی مطب بر می‌دارد

اگر تنها راه دریافت نوبت از پرکتیس شما از طریق تلفن است، احتمالاً منشی شما وقت زیادی را صرف پاسخگویی به تلفن می‌کند.

در یک نظرسنجی، در ۳۲.۶ درصد از پرکتیس‌های پزشکی، منشی و پرسنل مطب حدود ۱۰ ساعت در هفته به پاسخدهی به تلفن و پیام‌های بیماران می‌پرداختند.

The doctor will see you … sometime, athenainsight

واقعیت این است که تعیین وقت اصلا نیازی به نیروی انسانی ندارد، لذا این که منشی ساعات زیادی را صرف پاسخگویی به تلفن و تعیین وقت کند، استفاده‌ی صحیحی از وی نیست. ۱۰ ساعت بیشتر در هفته فرصتی است که منشی شما می‌تواند روی صفحه‌ی اینستاگرام شما بگذارد و حضور شما را در فضای مجازی قوت بخشد.

انتقال وظیفه‌ی تعیین وقت به نرم افزارها و پلتفرم‌های کامپیوتری وقت پرسنل مطب را آزادتر می‌کند تا به فعالیت‌های دیگر بپردازند. این فرصت اضافه به آن‌ها اجازه می‌دهد به تمامی کارهای روزمره خود برسند؛ بدون اضافه کاری و بدون خطر فرسودگی شغلی.

۵. تعیین وقت آنلاین رضایت بیماران از پرکتیس شما را افزایش می‌دهد

نوبت دهی آنلاین می‌تواند تجربه‌ی رضایت‌بخشی را برای مراجعین و بیماران شما به ارمغان بیاورد.

ساعات کاری متفاوت مطب‌ها و صبر و حوصله‌ای بیمار باید پای تلفن برای دریافت نوبت آنلاین به خرج دهد، برای ۵۶/۱ درصد از بیماران عذاب آور است.

“Online booking options can get you more clients,” GetApp

تعیین وقت آنلاین می‌تواند به خوبی این مشکل را رفع کند.

به علاوه وقتی پرسنل مطب و منشی شما از پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی متمادی خلاصی پیدا کنند، می‌توانند بر ارائه خدمات مراقبتی بهتر تمرکز کرده و تجربه‌ی بهتری را برای بیماران شما فراهم کنند. فقط یک مکالمه دوستانه از سوی منشی با بیماران می‌تواند بسیار موثر باشد. اگر هرکدام از بیماران شما در اتاق انتظار سوالی داشته باشند، منشی شما که حالا درگیر تماس‌های تلفنی نیست، می‌تواند با آرامش به سوالات پاسخ دهد.

یک سامانه نوبت‌دهی آنلاین خوب معمولاً شامل پیام‌های یادآور خودکار است که در کاهش کنسلی‌ها و عدم حضور بیماران بسیار موثر خواهد بود. در پلتفرم رز نوبت بیمار در روز قبل به صورت پیامکی به او یادآوری می‌شود. این پیام یادآور برای بیماران شما نیز مفید خواهد بود.

جمع بندی

درست است که مجهز کردن پرکتیس خود به یک سامانه نوبت دهی آنلاین یک سرمایه گذاری به نظر می‌رسد ولی مطمئن باشید خیلی زود تاثیرات مثبت آن را روی پرکتیس خود می‌بینید.

پلتفرم رز با ارائه یک سیستم نوبت‌دهی جامع به صورت آنلاین و آفلاین و اتصال مستقیم این سیستم آنلاین به نرم افزار مطب به شما و پرسنل مطب کمک می‌کند تا هدایت و مدیریت بهتری روی نوبت‌ها داشته باشید. به علاوه روند نوبت‌دهی به شکلی طراحی شده که به توسعه و رشد پرکتیس شما کمک کرده و بیمار حضور شما را از زمان تصمیم برای مراجعه تا زمان ویزیت در کنار خود احساس کند.

سامانه نوبت دهی آنلاین پلتفرم رز بر بستر وبسایت شخصی شما و پروفایل شما در سایت بابیمار اجرا می‌شود. این سامانه در پلن‌های تخصصی، فوق‌تخصصی و VIP ما در کنار نرم افزار مدیریت مطب و خدمات دیگر به شما ارائه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت ROSEMD.IR مراجعه کنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.